خانواده ی کوچک ما

اینجا خانه ی موسی و رزیتا در فضای سایبره. سخن از عشق خواهیم گفت با بوی باران

خانواده ی کوچک ما

اینجا خانه ی موسی و رزیتا در فضای سایبره. سخن از عشق خواهیم گفت با بوی باران

من و سفر و معرفی یه بلاگ بسیار عالی

سلام.

من از بچگی علاقه ی زیادی به مسافرت دارم. همیشه بهترین خاطراتم توی سفرهام رقم خورده. البته شاید برای همه همین طور باشه. کیه که از سفر بدش بیاد؟ مخصوصن اگه همسفرهای خوبی داشته باشه و سازشون با هم کوک باشه.


از قدیم هم گفتن "هر که را می خواهی بشناسی یا باهاش معامله کن، یا سفر کن." البته پدر ما از ترس اینکه ما یه وقت ضرر کنیم در معاملات، این ضرب المثل رو تحریف کرده بود و می گفت: هر که را می خواهی بشناسی، یا باهاش سفر کن یا هم سفره شو.

از شما چه پنهون چند وقتیه که داریم برای سفر ایام عید برنامه ریزی می کنیم. از مشخص کردن مقصد سفر بگیر، تا همسفرها و مشخص کردن تاریخ سفر. (این برنامه ریزی کردن برای هر کاری هم از فواید بزرگ ازدواجم با رزیتاس، که الحق مدیره و منظم)


اینا همه مقدمه بود. تا برسم به اینجا که قریب به یک ساله که با وبلاگ "خانم سمیرا منفرد" آشنا شده ام،‌ به نام "بیا تا برویم..."و از مطالبشون واقعن استفاده می کنم.

یک مهارتی که دارند ایشون، سفرنامه نویسیه. زیاد سفر میرن و معمولا سفرهاشون رو گزارش می کنن. همراه با عکس های بسیار زیبا از اون شهر یا مکانی که دیده اند. گزارش های جامعی هم از تاریخچه و مکان های دیدنی اون شهر هم میدن که ارزش کارش رو بیشتر از یه سفرنامه ی عادی می کنه.


مثلا ما از کودکی برای دیدن اقواممون بسیار به شهر همدان سفر کرده ایم. اما من وقتی گزارش سفر به همدان ایشون رو می خوندم، تازه تصمیم گرفتم یه بار برم و همدان رو درست ببینم!! (البته، عکس هایی که آپلود کرده بود، خراب شده. مثل اینکه هاست درستی انتخاب نکرده بوده اند!)


یا اینکه من، چهار سال دانشگاه کرمان درس خوندم. اما یه بار نرفتم شهر کویری زیبای شهداد رو ببینم و از کلوتهای شهداد دیدن کنم. هر چند ایشون هم خیلی جاهای کرمان رو ندیده بودند که من دیده ام. مثل خانقاه ها. (این به اون در:) ) سفرنامه ی کرمانشون هم جالبه


البته اینم بگم علاوه بر ایرانگردی، از بخش های دیگه ی وبلاگ هم بد نیست استفاده کنید: جهانگردی و سفرنامه ی کشورهای دیگه مثل: برزیل و انگلیس و چین و ترکیه؛ معرفی کتاب، معرفی فیلم و اگه خیلی دیگه حوصله ی پر حرفی های زنانه رو دارید، قبل از زن گرفتن یه سری به بخش دل نوشته های خانم منفرد بزنید. می تونه محک خوبی باشه برای اعصابتون.


شاد باشید

موسی

نظرات 1 + ارسال نظر
فروغ پنج‌شنبه 15 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 10:32 ب.ظ

به رزیتا بگو تو برنامه سفرتون به اینجا هم فکر کنه :)))

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد